Sertéshálóba töltött kolbász Julia Child módra a Fűszerész fűszereivel




Igazi különlegesség a mai recept. Julia Child ismét bebizonyította, hogy ő a konyha királynője. A második kötet tartalmazza a ma elkészített ételt egy kicsit a saját ízlésemre alakítva. Ábrákkal, praktikákkal szemléltetett leírása abszolut érthető akár a kezdő szakácsnőknek is!

MI AZ A SERTÉSHÁLÓ?
A sertés hashártyája, amely a belső szerveket, beleket tartja össze. Zsír és vékony hártyaréteg alkotja ezt. Az ország különböző területein más-más elnevezéssel illetik, mint például a receháj, csipkeháj. Joggal tehetitek fel a kérdését, hogy mire jó? Húsokat, jelen esetben kolbásztölteléket csavarunk bele. Így a formájukat megtartják és sütéskor a kisülő zsír hatására ínycsiklandozóan szaftos húst kapunk.

Hozzávalók 2 kg húshoz:

Épices fűszerkeverék elkészítése (bármilyen kolbászhoz vagy fűszerkeverékhez):
1tk kell a következőkből:
őrölt babérlevél
őrölt szegbűszeg
őrölt szerecsendió
őrölt paprika (édes vagy csípős ízlés szerint)
kakukkfű
bazsalikom
majoranna
fahéj
oregáno
zsálya
zúzott fokhagyma, só és őrölt bors ízlés szerint
Előrebocsátom, hogy nálunk kolbász és töltött háló is készült a fenti receptből. Hogy ne váljon a bejegyzések sora egysíkú, zamatos kolbászrengeteggé a héten, így beszúrok egy ilyen különlegességet.
A fűszerek mennyiségén csökkentettem, mert volt amiből evőkanálnyi mennyiségre lett volna szükség és a mi gyomrunknak is már túlzás lett volna.

A fűszereket egy zacskóba rakva egyszerűen összekeverem.

A húst elterítem és rászórom a fűszereket.

Mivel a recept ízlés szerint ajánlja én a zúzott fokhagymából 6 gerezdet használtam, a borsból 1 dkg-ot és a sóból pedig 4 dkg-ot. De ez az arány mindenkinek más és más.

Ezután már csak az alapos gyúrás marad hátra.

1-1,5 m bélbe töltve sült kolbászként fogyaszthatjuk.
A kolbászokat ajánlott 2 napig szárítani, de nem kötelező. Fagyasztva több hónapig tárolható.  

Én most a keverék egy részéből hálóba tekerve sütöttem egy kis csemegét szilveszterre. 

Tudni kell, hogy a hálót felhasználás előtt alaposan ki kell áztatni hideg vízben a vértől.

Miután kiázott kiterítem és én szép szögletes formára ledarabolom. Ez csak a saját "heppem", mindenki saját belátása szerint cselekedjen.

A húskeverékből egy rudat formáltam és a hálóba betekertem.
Akár így is mehet a hűtőbe, de akár azonnal süthetjük!
Fontos: Csak sütésre ajánlott (füstölésről nincs még információm :-). Sütési idő kb. 40-60 perc közepes lángon. Amikor már a háló egybeolvad a hússal , szép piros külsőt kap a finomság, akkor zárjuk el és szeletelve egy kis káposzta- vagy burgonyasalátával tálaljuk.







Mivel ez a recept igen sok fűszert igényel egy adalékanyagmentes beszerzési helyet ajánlanék figyelmetekbe, ahol mindent egyszerre megrendelhettek/megvásárolhattok és nem kell felesleges köröket futnotok egy-egy ritkább darabért! Látogassátok meg a Fűszerész weboldalát, melyen határon innen és túl is találhattok viszonteladókat, beszerzési helyeket!













Népszerű bejegyzések